۱۳۸۹ مرداد ۹, شنبه

در یک رسوایی جدید...اشغالگران 951 میلیارد دلار از اموال عراق را به سرقت بردند


روزنامه ی واشنگتن پست حلقه ای جدید از زنجیره فسادهای مالی عراق که بعد از اشغال این کشور در سال 2003 رخ داده است را فاش کرد.
این روزنامه در گزارشی که "ارنستون لیندونو" آن را تهیه کرده است روشن ساخت که نیروهای اشغالگری که مسؤل خرج در آمدهای نفتی عراق در بازسازی این کشور بودند بر خلاف تعهدات خود عمل کردند و 758 میلیارد دلار از این پولها را از صندوق پیشرفت عراق اختلاس کرده اند.
این گزارش می گوید: با وجود اینکه از نیروهای اشغالگر خواسته شده است که این اموال را به حکومت فعلی عراق برگردانند ولی هنوز 354 میلیون دلار از این دارییها را در حوزه ی خود دارد.
روزنامه ی گاردین بریطانیا در شماره ی اخیر خود بزرگترین مبلغ هدر رفته که نیروهای اشغالگر آنرا بدون برنامه توزیع کرده اند 12 میلیارد دلار آمریکایی برآورد کرده است.
و گزارشات سابق تأکید می کند که نیرهای اشغالگر بعد ازاشغال عراق در سال 2003 مبالغ زیادی را از اموال عراق و برنامه ی نفت در مقابل غذا اختلاس کرده اند.
و شایان ذکر است که حکومت موقت که بعد از اشغال عراق در سال 2003 برسر کار آمد، 20 میلیارد دلار از اموال عراق را به بهانه ی بازسازی عراق و با تأیید شورای امنیت سازمان ملل در قبضه ی خود گرفت.

هیچ نظری موجود نیست: