۱۳۸۹ مرداد ۶, چهارشنبه

طالبان منطقه ای استراتژیک در نورستان را تصرف کرد


به گزارش اخبار جهان اسلام به نقل از المختصر: به گزارش مسؤلان افغانی که در روز یکشنبه آن را اعلام کردند نیروهای طالبان توانستند بر یک منطقه ی استراتژیک در ولایت نورستان تصرف پیدا کنند که این منطقه قبلا در دست نیروهای افغانی بود.
این پیروزی بر سلسله پیروزیهای طالبان در افغانستان افزود، و نیروهای طالبان پیشتر گفتگو با حکومت افغانستان را رد کرده بودند و گفتند این گفتگوها، مرحله ای بعد از خروج نیروهای اشغالگر از این کشور است .
منطقه ی برگ متال بعد از چند روز درگیری عاقبت به دست نیروهای طالبان سقوط کرد، این منطقه در مرز پاکستان قرار دارد و نیروهای طالبان از این منطقه به عنوان پلی برای رساندن مواد غذایی و اسلحه به استانهای دیگر مثل بدخشان استفاده می کنند و گفتنی است طالبان در این اواخر ضربات کاری بسیاری را به حکومت و اشغالگران وارد کرده است.
خبرگزاری رویترز از سخنگوی وزارت کشور افغانستان نقل می کند که :نیروهای حکومتی بعد از چند روز درگیری با طالبان نهایتا برای جلوگیری از تلفات بیشتر مجبور به تحویل دادن این منطقه به نیروهای طالبان شدند.
از جانب دیگر، حکومت در حال بررسی گزارشی است که مردم منطقه در مورد کشته شدن 40 شهروند افغانی به دست نیروهای اشغالگر در منطقه ی سنگین در استان هلمند تهیه کرده اند، می باشد.
این تازه ترین آمار کشته شدگان محلی به دست نیرهای اشغالگر در افغانستان می باشد که تا کنون هزاران تن از آنها به دست نیروهای ناتو کشته شده اند ولی کسی به آن توجهی نمی کند و کسی حتی آنرا محکوم نیز نمی کند.

هیچ نظری موجود نیست: