۱۳۸۹ مرداد ۱۸, دوشنبه

16% از کودکان فلسطینی بازداشت شده از طرف بازجوهای صهیونیست مورد تجاوز جنسی قرار می گیرند


المختصر: سالانه نیروهای اسرائیلی نزدیک به 700 کودک را بازداشت می کنند و به جرم پرتاب کردن سنگ به ماشینها و سربازان اسرائیلی تحویل دادگاه نظامی اسرائیل داده می شوند.
97 در صد این کودکان از وجود شکنجه در زندان شکایت کرده اند و 14 در صد دیگر مورد تجاوز و یا تهدید به تجاوز جنسی قرار گرفته اند.
این گزارش را روزنامه نگار، عمیرا هس در روزنامه ی ها آرتص نوشته بود. در خلال این گزارش به افشا گری در مورد بازداشت کودکان از دبستانها و کلاسهای درس پرداخت و گفت: صهیونیستها این کودکان را بازداشت می کنند و آنها را به تهمت پرتاب سنگ به طرف ماشینهای نظامی و سربازان محکوم به حبس می کنند و در زندان نیز به آنها تجاوز می کنند.
هس می گوید این قضیه حدودا از 2 سال پیش هنگامیکه تعدادی از کودکان را در اردوگاه پناهندگان در منطقه ی العروب به اتهام سنگ پرانی به ماشین نظامیان صهیونیستی که از آنجا عبور می کردند، در دادگاههای اسرائیلی پیگیری می شود.
سربازان در ابتدا گفتند که ما کودکان را در حین سنگ پرانی دستگیر کردده ایم، ولی بعدا هنگامیکه این سربازان مورد بازخواست از طرف وکیل، "محمود حسان" از مؤسسه ی فلسطینی "ضمیر" قرار گرفتند و حقایق دیگری را به آنها گفت آنها اعتراف کردند که ما کودکان را ندیدیم که به طرف ما سنگ پرت کنند ولی ما مورد هجوم با سنگ قرار گرفتیم و همچنین اعتراف کردند برخی از کودکان جلوی در ورودی مدرسه که روبه روی اردوگاه قرار دارد دستگیر شده اند.
در آخرین جلسه ی دادگاه این وکیل گفت : من از معلمان مدرسه طلب شهادت می کنم و مطمئنم که آنها خواهند گفت همه ی بچه ها از داخل مدرسه و حتی برخی از سر کلاس ربوده شده اند.
و در این هنگام دادستان، پرونده را مختومه اعلام کرد و اتهامات را بی اساس خواند و کودکان را آزاد کردند.
هس می گوید: این یکی از هزاران حالت بی عدالتی و ظلمی می باشد که در دادگاههای صهیونیستها به طور عموم و به ویژه در حق فلسطینیان رخ می دهد.
این بار وکیل با سماجت و قدرت تمام توانست بی گناهی این کودکان را اثبات و حقیقت را روشن سازد ولی در بیشتر اوقات دادگاه با حکمی ظالمانه کودکان را به حبس محکوم می کند.
و گفت: تحقیقات انجام شده نشان می دهد که سالانه 700 کودک توسط نیروهای صهیونیست دستگیر می شوند و 65% این بازداشتها در ساعتهای بعد از نصف شب تا 4 صبح رخ می دهد.
و از زمان بازداشت مورد بدترین شیوه های شکنجه قرار می گیرند. 97 در صد این کودکان گفته اند دست و پاهای آنها برای مدتهای طولانی با زنجیر بسته شده است، و 92 در صد آنها از بستن چشمانشان شکایت کرده اند، 69 در صد از شکنجه ی جسمی شکایت کرده اند و 50 در صد آنها مورد فحش و ناسزا از طرف سربازان قرار گرفته اند و 49 در صد آنها تهدید به خشونت شده اند اگر اعتراف نکنند، و 32 در صد نیز برگه هایی را به زور امضا کرده اند که به زبان عبری نوشته شده بود و آنها این زبان را نمی دانستد.

هیچ نظری موجود نیست: