۱۳۸۹ مرداد ۲۲, جمعه

نفتکش عازم ایران با محموله بنزین مسیر خود را به سوی امریکا تغییر داد


دبی - العربیه
منابع کشتیرانی روز جمعه 13-8-2010 اعلام کردند یک نفتکش حامل بنزین که از ترکیه عازم ایران بود مسیر خود را به سمت امریکا تغییر داد واینک به سوی این کشور در حرکت است و انتظار می رود شانزدهم اوت وارد نیویورک شود.
خبرگزاری رویترز ضمن مخابره گزارشی در این باره افزود، اثرات تحریم های جدید علیه ایران در پی فعالیت های هسته ای این کشور رفته رفته اثر خود را بر تجارت روزمره ایران نشان می دهد و احتمالا موجب خواهد شد برخی از طرفها از مناسبات خود با جمهوری اسلامی ایران بیشتر دلسرد شوند.
به گفته منابع آگاه این نفتکش 74 هزار تنی موسوم به لیا هفته گذشته از آبهای ساحلی پرتغال عبور کرده است.

این منابع آگاه اعلام کرده اند که یک شرکت کشتیرانی ایرانی این نفتکش را اجاره کرده بود تا در تاریخ دوازدهم تا پانزدهم ژوئیه بنزین تولیدی پالایشگاه تورپاش ترکیه را از بندر ازمیت بارگیری کند.
با این حال به گفته این منابع مالک کشتی تصمیم گرفت که به ناخدای نفتکش اجازه ندهد به سمت ایران حرکت کند.

یک منبع آگاه گفت این نفت کش متعلق به شرکت پینتیل است و مدیریت آن در دست یک شرکت هلندی موسوم به مارویو می باشد.
با این حال برخی از منابع کل این ماجرا را به چالش کشیده اند و مطمئن نیستند که لیا همان نفت کشی باشد که گفته می شود قراربوده است به ایران بنزین منتقل کند و یک منبع دیگر نیز گفت این نفتکش اصلا قرار نبود به ایران برود. در حالیکه نفت کشهای امریکایی از سال 1979 تاکنون اجازه ورود به ایران را ندارند.

شورای امنیت سازمان ملل دور چهارم تحریم ها برضد ایران را به علت برنامه هسته ای این کشور تصویب کرد. غرب ایران را به تلاش برای دستیابی به تسلیحات هسته ای تحت پوشش برنامه صلح آمیز هسته ای این کشور متهم می کند با این حال ایران اعلام کرده است برنامه هسته ای این کشور کاملا صلح آمیز است و تنها هدف آن تولید برق مورد نیاز این کشور است.
براساس تحریم های جدید وزارت خزانه داری امریکا علیه ایران، هر شرکتی که به ایران بنزین بفروشد مورد مجازات قرار خواهد گرفت که از جمله آن ممنوعیت دسترسی به سیستم مالی ایالات متحده یا لغو قراردادهای تجاری با آمریکا است.
ترکیه از فروش بنزین توسط شرکت های ترک به ایران حمایت کرده است و تانر ایلدیز وزیر انرژی این کشور نیز اخیرا گفته است به رغم تحریم های امریکا اگر شرکت های ترکیه تصمیم بگیرند به ایران بنزین صادر کنند دولت ترکیه از آنها حمایت خواهد کرد.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

سم رب الشهدا و الصدیقین

با خواست الله جل جلاله و کوشش تعدادی از جوانان متعهد اهل سنت ایران٬ اتاق بحث و گفتگویی سالم در مسنجر بیلوکس را تاسیس کرده اند:

انصار ال محمد - اهل سنت ایران (در مجموعه اسیا بخش ایران) شروع کار: ساعت ۱۱:۳۰ به وقت ایران
اهل سنت ایران (در مجموعه اسیا بخش ایران) شروع کار: ۹:۰۰ به وقت ایران
از خواهران و برادران ایمانی خواستاریم که در نشر و تبلیغ این محیط سالم دینی کوشا باشند. دانلود این مسنجر از طریق لینک زیر امکان پذیر میباشد.

http://messenger.beyluxe.com/Download.html