۱۳۸۹ مرداد ۱۵, جمعه

فضیلت قبور ائمه بر حرمین شریفین


شیعیان رافضی فراموش کرده اند که انسان هستند به همین دلیل چهاردست و پا به طرف قبر امام حسین میروند

ابوسعید انصاری
سنی نیوز: شنیده بودم که شیعیان قبور ائمه خود در عراق و خاصتا قبر سیدنا حسین بن علی رضی الله عنه را بر حرمین شریفین ترجیح می دهند!!! اما باورم نمی شد. با خود می گفتم آیا واقعا امکان دارد مسلمانی در جهان وجود داشته باشد که قبری یا مکانی یا گنبد و بارگاهی را بر حرمین شریفین و کعبه معظمه ترجیح دهد؟
لیکن با جستجو در مصادر شیعه به حقیقتی باور نکردنی دست یافتم و آن اینکه:
زیارت قبر در نزد شیعه از حج بیت الله که یکی از ارکان مهم دین مبین اسلام می باشد افضل تر، واجب تر و دارای أجر و ثواب فراوانتری می باشد. زیرا معتقدند که تارک آن از دایرۀ اسلام خارج است.
زیارت قبر جزو علامات بارز و شعار مذهب شیعه است چنانکه اگر زمانی قبرها و زیارت گاهای مشهور آنها محو و نابود شود، دیگر طایفه ای به نام شیعه وجود نخواهد داشت، زیرا ارتباط و علاقۀ شیعه به قبر مانند ارتباط و علاقۀ ماهی با آب می باشد. (زیرا عدم وجود قبر یعنی عدم وجود نوحه خوانی و زیارت و وجوهات وخلاصه بسته شدن همۀ درهای عوام فریبی و دروغ).
پس قبر و زیارت یکی از ضروریات اساسی مذهب شیعه می باشد که نمی توانند از آن بی نیاز باشند، به طور مثال می توانید تصور کنید که یک شیعه امامی نماز نمی خواند و یا به مسجد حاضر نمی شود و یا یکی از فرایض را ترک می کند، اما هرگز نمی توانیم تصور کنیم که شیعه ای از قبر و زیارت بدور باشد (مگر کسانی که الله به آنها نعمت عقل و بصیرت عطاء نموده است).
کلینی(به دروغ) از ابوعبدالله «جعفر صادق» روایت می کند که فرموده است:
«هرگاه مؤمنی در نهر فرات غسل نموده و در روز عرفات به قبر حسین بیاید، به هرگامی که بردارد ثواب یک حج و مناسک آن را دریافت می کند»!!. فروع کافی4/580
کربلا و نجف در نزد شیعه افضلتر از کعبة معظمه می باشند، آنها نجف را نجف اشرف می نامند یعنی با منزلت ترین و شریف ترین مکان در روی زمین، یعنی اشرف تر و افضل تر از کعبه معظمه و مسجد نبوی ص و بیت المقدس! و معتقدند که نماز در نجف افضل تر از نماز در کعبة معظمه می باشد!!
در کتاب منهاج الصالحین آیت الله خوئی که یکی از مراجع تقلید بزرگ شیعه در این عصر بود، آمده است:
«مسأله 562: نماز خواندن در زیارتگاه های أئمه علیهم السلام مستحب است. بلکه گفته اند که افضلتر از نماز خواندن در مساجد می باشد. و روایت شده است که نماز در کنار قبر علی علیه السلام برابر با دوصد هزار (دویست هزار) (200000) نماز می باشد».
خوئی در مسأله 561 - همین کتابش در بارۀ نماز در مسجد رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم می گوید: «نماز در مسجد نبی معادل ده هزار نماز می باشد»!!! یعنی نماز در مسجد بهترین عالم، سردار اولاد آدم محمد مصطفیص صدونود هزار (190000) درجه پائینتر از نماز در کنار قبر علی علیه السلام است!!!
و محمد صادق صدر یکی دیگر از علمای شیعه در عراق به صراحت می گوید: روایات متعددی در بارة فضیلت کربلا بر بیت الله الحرام آمده است. پس به این نتیجه می رسیم که قبر (علی) نیز افضلتر از مکه می باشد. -(مساله 9ص5 من کراسة المسائل الدينية وأجوبتها)
واین شعر مشهور در کتاب التربة الحسینیه صفحه 56 از محمد حسین کاشف الغطاء آمده است که:



و فی حديث کربلاء و الکعبة لکربلاء بان عـلو الرتبـه
هنـگــام ســــخـن گفتــن کربــلاء و كعـــبه



آشکار می شود که کربلاء قطعاً درجۀ بلندتری دارد.
و آیت الله میرزا حسن حائری بدون هیچ تردیدی اظهار می کند:
«کربلاء مزار مسلمین و کعبۀ موحدین می باشد». احکام الشريعة (1/32)
(آيت الله سيد صادق شيرازى بتارخ 16/8/1385 هـ ش در بخشي از بياناتش كه در پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه رسول اعظم در ايران نشر شد به جايگاه والاى زمين كربلاء اشاره نموده، تأكيد كرد: «جماعتى از أعاظم علما و فقهاى ما نظير شيخ انصارى، سيد ابوالحسن اصفهانى، سيد محمد كاظم يزدى، ميرزا محمد تقى شيرازى و ميرزاى نائينى ـ به پيروى از روايات گهربار اهل بيت عليهم السلام ـ در رساله هاى عمليه خود فرموده اند: نمازخواندن در شهر كربلاء ـ و نه فقط حرم مطهر سيدالشهدا يا قمر بنى هاشم سلام الله عليهما ـ از نمازگزاردن در مسجدالحرام فضيلت بيشترى دارد».)

هیچ نظری موجود نیست: