۱۳۸۹ مرداد ۱۹, سه‌شنبه

اول رمضان در آینه‌ی تاریخ


سنی نیوز: رمضان ماه رشادت و پیروزیها.. رمضان ماه سرفرازی و جان بازیها... رمضان ماه تاریخساز این امت سربلند و فرزانه.. در رمضان امسال تلاش خواهیم کرد برگه‌های رمضانی تاریخ را با هم ورق بزنیم:

اولین روز رمضان

1. نزول جزوه‌های ابراهیم (علیه السلام):
در اولین شب ماه مبارک رمضان، صحیفه‌ها یا جزوه‌های آسمانی که خداوند متعال برای ملت ابراهیم مقرر کرده بود بر آنحضرت نازل شد.
2. اولین رمضانی که مسلمانان روزه گرفتند:
اولین رمضانی که مسلمانان روزه گرفتند روز یکشنبه 1/ رمضان/سال دوم هجری مصادف با 26/فروری/624م بود. و آورده‌اند حکم فرضیت روزه رمضان در روز شنبه اول شعبان سال دوم هجری بر مسلمانان مقرر شد.
3. پیشتازان فتح اسلامی وارد مصر شدند:
در اولین روز رمضان سال 20هـ مصادف با 13/اوت/641م، در زمان خلافت حضرت عمر بن الخطاب (رضی الله عنه) طلائع و پیشتازان لشکر خیر و برکت و سازندگی اسلامی برهبری سردار شجاع عمروبن العاص رضی الله عنه وارد مصر شدند. و از آن پس مصر به آغوش اسلام گروید.
4. محاصره دژ بابلیون:
در اولین روز رمضان سال 20هـ مصادف با 13/اوت/641م ، سردار قهرمان عمرو بن العاص (رضی الله عنه) پس از شکست لشکر روم دژ بابلیون را به محاصره درآورد.
5. آغاز فتح اسپانیا
در اولین روز رمضان سال 91هـ مصادف با 710م اولین پیشتازان لشکر شکست‌ناپذیر اسلام برهبری طریف بن مالک بربری به سواحل جنوبی اندلس ـ اسپانیای امروزی ـ رسیدند و مرزهای جنوبی این کشور را گشودند. سردار نامی اسلام موسی بن نصیر فرمانده‌اش طریف بن مالک را مأموریت داده بود تا راه را برای فتح اروپا هموار سازد.
6. ولادت مفکر اسلامی "شکیب ارسلان".
در اول رمضان/1286هـ موافق با 25/دسامبر/1869م، نویسنده و ادیب نامدار شکیب ارسلان چشم بجهان گشود. ایشان در راستای وحدت و همبستگی جهان اسلام تلاشهای بیدریغی بخرج دادند.
7. تجاوز ناجوانمردانه‌ی نیروهای ددمنشانه‌ی صهیونیستی به فلسطین اشغالی:
در اول رمضان سال /1425هـ مصادف با 15/اکتبر/2004م، ارتش خون آشام اسرائیلی با شعار "روزهای حسرت" بسر رسید، به شمال غزه حمله برد که در نتیجه‌ی آن 110 مسلمان منجمله 30 کودک خوردسال بشهادت رسیدند.. و بیش از 400 نفر که بیشترین آمار آنها را کودکان تشکیل می‌دادند بشدت مجروح گشتند.

هیچ نظری موجود نیست: