۱۳۸۹ مرداد ۱۷, یکشنبه

تحقیقات دانشگاه کانادا: فکر کردن در مورد خداوند به مؤمنان آرامش می دهد


به گزارش اخبار جهان اسلام به نقل از لجینیات: تحقیقات جدید دانشگاه کانادا نشان می دهد که تفکر کردن در مورد خداوند از احتمال مرتکب شدن به اشتباهاتی که به سبب نگرانی هستند می کاهد، ولی این قضیه در مورد ملحدان کاملا بر عکس است و باعپث می شود که بیشتر مرتکب اشتباه شوند.
سایت اینترنتی لایف ساینس نوشت: محققان در دانشگاه اسکاربورگ به بررسی امواج مغزی، هنگام نوع خاصی از نگرانی پرداختند که فرد مرتکب اشتباه می شود.
این تحقیقات نشان داد افرادی که قبل از انجام آزمایش خود را با افکار دینی آماده کرده بودند نسبت به دیگران اشتباه کمتری مرتکب شدند.
مسؤل برگزاری این آزمایش مایکل انزلیشت گفت: 85% از مردم اعتقادات دینی دارند. و این تحقیقات نشان داد که وقتی فرد به الله و دین فکر می کند، عکس العمل مغز متفاوت می شود و باعث می شود که فرد دچار اشتباهات کمتری که بر اثر نگرانی مرتکب آن می شود، بشود.
شرکت کنندگان در این آزمایش قبل از شروع آزمایش کلماتی مرتبط با الله را نوشتند و آزمایش که کار کردن با کامپیوتر بود را شروع کردند و نتیجه ی آژمایش نشان داد که این افراد دچار اشتباهات کمتری شدند.
این آزمایش نشان داد هنگامیکه فرد مؤمن به خدا فکر می کند، فعالیت قسمتی از مغز وی که در حالت نگرانی پیام هشدار می دهد کمتر می شود.
ولی عکس العمل فرد ملحد مختلف بود؛ وقتی افراد مؤمن به خدا فکر می کنند احساس خاصی به آنها می دهد و نظام معینی را به آنها یاد آور می کند که حوادث گوناگون را برای آنها شرح می دهد در نتیجه احساس نگرانی در آنها را پایین می آورد، ولی برای ملحد این گونه فکر کردن با افکارش تعارض دارد و باعث نگرانی در وی می شود و باعث می شود فرد اشتباهات بیشتری را مرتکب شود.

هیچ نظری موجود نیست: