۱۳۸۹ مرداد ۱۵, جمعه

ستاره فوتبال آلمان قبل از ورود به زمين قرآن مي خواند

ستاره فوتبال آلمان قبل از ورود به زمين قرآن مي خواند
«مسعود اوزیل» عضو مسلمان تیم ملی فوتبال آلمان است که بیست دقیقه قبل از ورود به زمین، با خواندن آیاتی از قرآن، از خداوند کمک می‏طلبد.
این ستاره ترک‏تبار آلمان در جام جهانی 2010 می‏گوید: «من در خانواده‏ای مذهبی رشد كرده‌ام و از دوران كودكی در چنین فضای خانوادگی تحت تربیت قرار گرفتم».
جالب است بدانید که این هافبک بازی ساز باشگاه وردربرمن، با وجود 21 سال سن، نه تنها برخلاف بسیاری از ستاره‏های غربی هنر و ورزش، از سنت ازدواج دوری نکرده است بلکه با دختری آلمانی ازدواج کرده و او را نیز به دین اسلام مشرّف نموده است.
اوزیل که گل زیبای او به تیم ملی غنا یکی از صحنه‏های به‏یادماندنی جام نوزدهم است، حتی به عبادت دشواری مانند روزه هم پایبند است. وی در این باره می‏گوید: «من در حالی كه روزه‏دار هستم تمرین می‏كنم و یا به بازی می‏پردازم.
البته در دوران كودكی برای گرفتن روزه مشكل داشتم؛ اما الان با زبان روزه می‌توانم تمرین و بازی كنم. خوب به خاطر دارم پدر و مادرم و دیگر اعضا خانواده‌ام بدقت به انجام این فریضه پایبند بودند ؛ اما برای من سخت بود. اما الان مشكلی ندارم. اگر هم زمانی به هر دلیل نتوانم روزه بگیرم به محض این كه حالم خوب شود، اقدام به گرفتن روزه می‏كنم. ضمن اینکه قضای روزه‏های نگرفته را هم در طول سال به جا می آورم».
شایان ذکر است که کشور آلمان ـ محل تولد و زندگی مسعود اوزیل ـ به دلیل قرار گرفتن در منطقه جغرافیایی خاص، این سال‏ها روزهای بسیار بلندی دارد که روزه‏داری را مشکل می‏کند. مثلا اذان صبح در ماه مبارک امسال حدود ساعت 2 بامداد و اذان مغرب حدود ساعت 22 شب است. تمرین و مسابقه در این شرایط که شخص روزه‏دار باید 20 ساعت امساک کند امری بسیار دشوار است.

هیچ نظری موجود نیست: