۱۳۸۹ مرداد ۱۶, شنبه

سخنرانی شهید اسلام ورهبرانتفاضه بلوچستان قسمت پنجم


وَعنْ أَبي هُريرة رضِي اللَّه عنْه، قال: قال رسُولُ اللَّهِ صَلّى اللهُ عَلَيْهِ وسَلَّم: « قال اللَّه عَزَّ وجل: كُلُّ عملِ ابْنِ آدم لهُ إِلاَّ الصِّيام، فَإِنَّهُ لي وأَنَا أَجْزِي بِه. والصِّيام جُنَّةٌ فَإِذا كَانَ يوْمُ صوْمِ أَحدِكُمْ فلا يرْفُثْ ولا يَصْخَب،فَإِنْ سابَّهُ أَحدٌ أَوْ قاتَلَه، فَلْيقُل: إِنِّي صَائم. والَّذِي نَفْس محَمَّدٍ بِيدِهِ لَخُلُوفُ فَمِ الصَّائمِ أَطْيبُ عِنْد اللَّهِ مِنْ رِيحِ المِسْك.
للصَّائمِ فَرْحَتَانِ يفْرحُهُما: إِذا أَفْطرَ فَرِحَ بفِطْرِه، وإذَا لَقي ربَّهُ فرِح بِصوْمِهِ » متفقٌ عليه.
وهذا لفظ روايةِ الْبُخَارِي. وفي رواية له: « يتْرُكُ طَعامَه، وَشَرابَه، وشَهْوتَه، مِنْ أَجْلي، الصِّيامُ لي وأَنا أَجْزِي بِه، والحسنَةُ بِعَشْرِ أَمْثَالِهَا » .
وفي رواية لمسلم: « كُلُّ عَملِ ابنِ آدَمَ يُضَاعفُ الحسَنَةُ بِعشْر أَمْثَالِهَا إِلى سَبْعِمِائة ضِعْف. قال اللَّه تعالى : « إِلاَّ الصَّوْمَ فَإِنَّهُ لِي وأَنا أَجْزي بِه: يدعُ شَهْوتَهُ وَطَعامَهُ مِنْ أَجْلي. لِلصَّائم فَرْحتَان:فرحة عند فطره، فَرْحةٌ عِنْدَ لقَاء رَبِّه. ولَخُلُوفُ فيهِ أَطْيَبُ عِنْدَ اللَّهِ مِنْ ريحِ المِسْكِ» .

1215- از ابو هريره رضی الله عنه روايت شده که:
رسول الله صلی الله عليه وسلم فرمود: خدای عزوجل می فرمايد: هر عمل فرزند آدم برای اوست، غير از روزه که برای من است و من پاداش آن را می دهم و روزه سپری است (در مقابل دوزخ يا گناهان) و چون روز روزهء يکی از شما باشد، بايد ناسزا نگويد، و فرياد نکشد و با کسی درگير نشود و اگر کسی او را دشنام داد يا با او جنگ کرد، بايد بگويد: من روزه دارم و سوگند به ذاتی که جان محمد در دست اوست، همان بوی دهان روزه دار در نزد خداوند از بوی مشک نيکوتر است. و برای روزه دار دو شادی است که بدان شاد می شود، يکی که چون افطار کند شاد می شود و ديگری که چون پروردگارش را ملاقات کند به روزه اش شاد می گردد.
و اين لفظ بخاری است و در روايتی از او آمده که روزه دار طعام و آشاميدنی و شهوت خود را از جهت من ترک می کند. روزه از برای من است و من بدان پاداش می دهم و حسنه به ده برابرش.
و در روايتی از مسلم آمده که هر عمل فرزند آدم، چند برابر می شود، نيکی به ده برابرش تا هفتصد برابرش. الله تعالی فرمود: مگر روزه که همانا از برای من است و من بدان پاداش می دهم، شهوت و طعام خود را به دستور من می گذارد و برای روزه دار دو شادی است: يک شادی در وقت افطارش و يک شادی در وقت ملاقات با پرودرگارش و بوی دهن روزه دار در نزد خدای متعال از بوی مشک بهتر است.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

شهریاری فاشیست و نورای فاسد ببینید که چطور درمانده اید و آفتابه لگن 7 دست ولی شام و ناهار هیچی!
ملت بلوچ و فرزندانشان دیگر به شما اجازه نخواهند داد سرزمینشان را به تاراج برید و به مقدسات و سننشان توهین کنید و بعد بروید بنشینید و تعریف کنید که چنین و چنان کردیم.
اینها عوارض اولیه یک عملیات ساده بود و فرزندان و مدافعان سرزمین شهیدپرور بلوچستان در طی قرنها از پس متجاوزان و ظالمان برآمده اند ،فکر کردید این مردم آن موقع چه داشتند سلاح و تجهیزات نظامی؟!؟!نه ای مفلسان!این مردم سلاحشان همان زمان نیز غیرت و ایمان بود و این بار نیز با همان سلاح در برابر شما ایستاده اند و به حول و قوه الهی آنچنان مقتدرانه می ایستند و ایستاده اند که هم از حقوق خود دفاع کنند و هم به داد هر مظلوم دیگری در چهاردیواری ایران می شتابند و دفاع از ملت بلوچ و بلوچستان و اهل سنت ایران و هر مظلوم دیگری را بر خود فرض می دانند .علی خامنه ای ، ای جنایتکار جنگی ، اعلام جنگ فرزندان بلوچستان به توی فرومایه است ورنه این چهارکوتوله و بی وجود مثل شهریاری و قاسم سلیمانی و رادان دیر یا زود به نزد شوشتریها و شیبکها فرستاده می شوند .
یاد همه شما تروریستها و خفاشان باشد که ذره ذره جنایات شما ثبت می شوند و مردم دیار حماسه و ایمان تا آخرین درهم و دینارش را از شمایان پس خواهند گرفت و در این راه صبر و شکیبایی و تدبیر اولویت اولشان در هر کاریست و شما با هیچ دسیسه و ترفندی دیگر نخواهید توانست مدافعان و محافظان بلوچستان زمین را عصبی کنید و یا به راهی غیرمنطقی بکشانید تا بتوانید مکرتان را عملی کنید و قطعا همانطور که در جلسات خود درمانده اید و روز بروز بیشتر در باتلاقی که این بار فرزندان بلوچستان در ساخت و پرداخت آن نقش کوشا و بسزایی دارند فرو خواهید رفت و با نگاه پلید خود روز بروز زوال خود را می بینید ومکر ، تهدید و ارعاب و توهین و هر بی حرمتی شما این مردم را مصمم تر خواهد کرد برای باز پس گرفتن حقوق بدیهی ،طبیعی ، مسلم و خدادادیشان.
یا شهادت یا سعادت
میریونس بلوچ